środa, 16 lutego 2011

A co to w ogóle znaczy enojada?



Oczywiście zagalopowałem się z blogiem, opisami, a nie wytłumaczyłem skąd wzięła się nazwa tej świątyni grafomanii.

Cucaracha enojada (czyt. kukaracza enochada) to nic innego jak wnerwiony karaluch.

Insekt ten jest tutaj równie popularny jak komary u nas w "kraju sosny", jak zwali Polskę Starsi Panowie, więc skojarzenie wydało mi się oczywiste.

Nie byłbym też sobą, gdybym nie odniósł się do jakiegoś utworu muzycznego.
"Cucarachas enojadas" zespołu Tito & Tarantula można usłyszeć w filmie Roberta Rodrigueza "Od zmierzchu do świtu".

http://www.youtube.com/watch?v=pot-_HJahrM&feature=related

(Cucarachas enojadas
Fumando Marijuana
Buscando una Fiesta
Y un kilo de Coc-a
Cucarachas fumando Marijuana)

Nie dziwię się jeżeli nikt nie kojarzy sceny, w której leci ten utwór (stanowił podkład do pierwszego ataku wampirów na Quentina Tarantino, George'a Clooney, Juliette Lewis i Harveya Keitel). Zwłaszcza, że następowała ona po tym jak Salma Hayek tańczyła striptease z wężem na szyi a następnie QT spijał szampana z jej stóp. Mnie to skutecznie odciągnęło od fabuły tego filmu i byłem w stanie wybaczyć mu luki w scenariuszu :P

Salma Hayek również odkrywała swoje wdzięki do muzyki Tito & Tarantulas

http://www.youtube.com/watch?v=cG0qv9s0VNo

1 komentarz:

  1. Dawaj, dawaj! Czekamy na kolejne wieści! :D Minął już prawie tydzień!

    OdpowiedzUsuń